Gebruikelijke werkzaamheden

Samenleving, huwelijkse voorwaarden, testament en/of schenkingen

  1. Controle van identiteit
  2. Gesprek, inventarisatie van persoonlijke omstandigheden en wensen / geven van voorlichting over de consequenties van de betreffende dienst aan betrokkenen alsmede het uiteenzetten van de daaraan verbonden gevolgen
  3. Onderzoek naar de betrokken personen in de daartoe strekkende registers
  4. Maken van de akte
  5. Maken van de nota
  6. Tijdige toezending van de concept akte en de nota
  7. Het tekenen van de akte (passeren)
  8. Het afgeven van afschrift(en) of uittreksels van/uit de getekende akte
  9. Werkzaamheden voor wettelijk verplichte registratie van de akte binnen tien dagen na passeren (inschrijving van de akte in het Centraal Testamenten Register en indien nodig de Rechtbank)
  10. Ontvangst en controle van de verzamellijst van het Centraal Testamenten Register
  11. Akte 30 jaar bewaren in brandvrije ruimte en overeenkomstig andere wettelijke voorschriften


Bijkomende kosten welke apart gespecificeerd worden op de offerte;

  1. Inschrijving CTR
  2. Recherchekosten
  3. Informatiekosten GBA (gemeentelijke basis administratie), VIS (Verificatie Identificatie Systeem, CR (Curateleregister) en FIS (Faillissement Informatie Systeem), KvK (Handelsregister)
  4. Indicatie administratiekosten
  5. Kosten derden, zoals Ministerie van Justitie


Niet inbegrepen zijn oa. onderstaande werkzaamheden tbv;

  1. Echtscheiding, overlijden en dergelijke
  2. Volmachten
  3. Verzetten afspraak
  4. Annuleren afspraak

Offerte aanvragen

Specifieke wensen? Vraag vrijblijvend een offerte aan!

Offerte aanvragen

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Coronaprotocol

Ook OMD notarissen is genoodzaakt maatregelen te nemen tegen verspreiding van het coronavirus voor uw en onze gezondheid.